Poznávací zájezd do Velké Británie

• Poznávací zájezd do Velké Británie

Publikováno v Květnu 23 2018 v kategorii Novinky ZŠ

V týdnu od 12. do 19. května se konal vzdělávací a poznávací zájezd do Velké Británie, kterého se zúčastnilo 10 žáků naší školy. Pět žáků z 6. ročníků (Martin a Marek Pačesovi, Ondra Sláma, Adam Kolert a Anička Tichá) a pět žáků ze 7. ročníků (Eliška Bímová, Nela Miklovičová, Terezka Pilousová, Ríša Hanzlík a Dan Šafránek). Jeli jsme velkým luxusním autobusem spolu s žáky pražské základní školy. Cesta tam trvala 24 hodin, ale zažili jsme cestu trajektem přes moře s možností odpočinku a nákupů. Přejeli jsme celou Anglii až do kraje Devon, kde byl náš cíl v městě Ilfracombe. Hned po příjezdu jsme si prohlédli město a okolí, skalnaté útesy, kamenné domy a hlavně pláž, na kterou se šlo vytesaným tunelem ve skále. Mnozí okusili slanou a velmi studenou vodu a vlny přílivu. Večer si nás rozebraly naše nové rodiny a my jsme se těšili na teplou večeři a postel. V pondělí děti čekala škola. Byly rozděleny do tříd podle úrovně rozřazovacích testů a musely si poradit v komunikaci s rodilými mluvčími. Odpoledne nás čekal výlet do okolních městeček a do národního parku Exmoor. Další den byl podobný, tedy škola a odpoledne výlet, tentokrát do většího města Barnsteple,kde byl Primark, Poundland a další úžasné obchody na nákupy. Počasí bylo skvělé. Ne však další den. Středa byla deštivá, chladná a mlhavá, protože jsme jeli na celodenní výlet na zříceninu hradu Tintagel, kde se údajně narodil král Artuš. Bylo opravdu chladno, a proto jsme byli rádi, když jsme se vrátili do tepla svých rodin. Další den, čtvrtek, byla poslední škola, děti dostaly certifikáty za své výkony a odpoledne jsme jeli do rybářské vesnice Clovelly, která jakoby ustrnula v 19. století a okouzlila nás kamennými uličkami a krásnou pláží. Večer jsme se vrátili do rodin a každý začal balit kufr a loučit se se svými hostiteli s velkými díky za přátelství a pohostinnost. Ráno v 6 hodin jsme vyrazili do Londýna na celodenní výlet. Jeli jsme pět hodin autobusem, ale po 11. hodině jsme přijeli k London Eye, kde začala naše cesta – Westminsterský most, budovy parlamentu a Big Ben (bohužel pod lešením), Westminsterské opatství, St James’s Park, Buckinghamský palác, Trafalgarské náměstí, Leicester Square, Covent Garden… Byla to dlouhá cesta, udělali jsme mnoho fotek a tak přišla vhod plavba lodí po Temži. Viděli jsme Tower Bridge a starý Tower, nové mrakodrapy a na konci plavby nás čekal autobus domů. Na trajektu se chtělo každému spát, ale do obchodů jsme přesto zašli utratit poslední libry. Ve francouzském Calais náš autobus zase přejel na pravou stranu silnice, přeřídili jsme si hodinky o hodinu napřed a jeli jsme domů.